Verzending en levering
In verband met drukte rondom de feestdagen en het coronavirus kan het zijn dat er vertraging ontstaat in de levering van je bestelling. De leveringen blijven doorgaan met aangescherpte maatregelen om de veiligheid van onze klanten, onze magazijnmedewerkers en onze koeriers te verzekeren. Onze partner DHL doet er alles aan om je pakket op tijd te bezorgen. Houd hiervoor je tracking link in de gaten. Wij danken je voor je begrip en wensen je alle gezondheid toe.
Levering
Zakelijke bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15.00 uur worden dezelfde werkdag verzonden met het zakelijke netwerk van DHL. Bestellingen geplaatst op vrijdag na 15.00 uur en in het weekend worden op maandag verzonden. Wanneer het afleveradres een woonadres is, wordt het pakket overgedragen aan het particuliere netwerk van DHL. Levering op zakelijke afleveradressen geschiedt op werkdagen tussen 08:00 en 18:00, DHL geeft geen specifiekere tijdsindicatie.
Op de werkdag van verzending wordt een mail verstuurd met daarin de trackingcode(s) en inhoud van het pakket/ bestelling. Deze trackingcodes zijn tevens terug te vinden in de bestelhistorie van het account. Deze tracking is altijd leidend. De levertijd kan namelijk afwijken afhankelijk van de afmeting van het pakket. In Nederland worden de pakketten doorgaans de volgende werkdag na verzending geleverd.
In verband met drukte in de werkplaats kan het voorkomen dat door ons gemonteerde fietsen een werkdag later geleverd worden.
Levertijd dropshipping Nederland
Bovenstaande geldt niet voor dropshipping orders. Deze worden namelijk met het patriculieren netwerk van DHL geleverd, omdat deze bestellingen aan consumenten in Nederland geleverd worden. Zogenoemde ECOM pakketten worden van maandag tot en met zaterdag aangeboden in zowel de ochtend, middag als avond. Exacte levertijd wordt altijd aangegeven in de tracking van het pakket. Wanneer de consument niet thuis is, wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden of op een parcel shop geleverd.
Levertijd in België
Brievenbuspost en kleine pakketten naar België worden in samenwerking met DHL door Bpost geleverd. Pakketten groter dan 120 x 60 x 50 cm worden door DHL geleverd. Verder gelden gelijkwaardige voorwaarden als hierboven vermeld.
Vanwege de COVID-19 maatregelen in België wordt op dit moment veel online besteld. Hierdoor neemt het aantal pakketten naar consumenten in België snel toe. Door deze volumegroei bij Bpost ontstaat op dit moment vertraging in de bezorging die kan oplopen tot enkele dagen.
Op het moment dat in de tracking van Bpost de melding staat ‘klaargemaakt door de afzender’ heeft de zending ons magazijn al verlaten en is deze onderweg naar het sorteercentrum van Bpost.
Levertijd Duitsland
Voor levering in Duitsland gelden vergelijkbare voorwaarden als bovenstaande. Pakketten tot 120 x 60 x 50 cm worden op adres geleverd en indien locatie gesloten is of de ontvanger niet thuis is, wordt het pakket na 2 bezorgpogingen op het dichtsbijzijnde (Trans-o-flex) postkantoor geleverd. Pakketten die groter zijn als bovengenoemde afmeting, worden op een terminal geleverd en niet op een postkantoor. De levertijd voor Duitsland is doorgaans 2 tot 3 werkdagen.
Wanneer het pakket door Trans-o-flex is behandeld, wordt het doorgaans op een locatie van Trans-o-flex geleverd. Je kunt via deze link de juiste locatie vinden en contact opnemen met de betreffende Trans-o-flex locatie voor de juiste vervolgstappen.
Levertijd overige landen
Voor de levertijden naar overige landen klik hier.
Verzendkosten
We verpakken en verzenden onze orders met de grootst mogelijke zorg. Het is onze eerste prioriteit om bestellingen zo snel mogelijk in de perfecte staat af te leveren. Om beschadigingen of onnodige verzendkosten te voorkomen, is het mogelijk dat er meerdere pakketten verzonden worden. De verzendkosten per bestelling worden duidelijk vermeld in de checkout.